Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Trafikkggghhhhh …..!

ankara-armada-trafik
Yahu ne oldu bu Ankara’ya? Okulların açılmasından filan denildi ama okullar açılalı 10 gün oldu Hâlâ aynı trafik. Eskişehir yolunda bugün tam bir İstanbul trafiği vardı. Genellikle Armada civarında, Konya yolu birleşiminde trafik olur. Bu sefer neredeyse her yerde vardı. Acaba bir kaza filan mı var diye bakındım ama o da yoktu. Demekki kaza olsaymış, heralde arabayı bırakıp gitmek gerekecekti! Bestekâr sk.’tan ABD Konsolosluğunun bulunduğu köşeye tam 35 dakikada gelebildim. Burasının yürüme süresi 1-2 dk’yı geçmez. Genelde Bestekar/Kennedy kesişimi her zaman biraz yoğun olur ama bugün delirmiş gibiydi resmen ve insanlarda hâliyle sinir küpü vaziyette biribirlerini çiğniyorlardı. Bence sorunlardan biri de Tunus caddesininde bulunan servis durakları. Sabah saatinde servis üstüne servis ve bunlar koca otobüsler olunca bunların Tunus’tan Kennedy’ye ve oradan Atatürk bulvarına dönüşünde 1 şerite düşen yol her seferinde tüm trafiği tıkıyor ve bu da olan trafiği daha içinden çıkılmaz hale getiriyor.

Ankara’da bece bu sene extra bir trafik oluşmuş, bunu okullar açılınca daha fazla farkettim,. Artık dalga geçtiğimiz İstanbul trafiği yanında övündüğümüz bir ulaşımımız yok, orası kesin. Bir dahaki seneye bu trafik bizi kesinlikle çıkarmaz ve bu sene mutlaka bir şeyler yapılmalı. Okuduğum kadarı ile Ankara’da kişi başına düşen araba sayısı da tüm diğer illerden fazla imiş, tabii bu da bir etkendir, ama Dünya’nın en gelişmiş ülkerinde ve hatta insanın ve araçların en yoğun olduğu New York/Manhatton’da bile trafik sorun olmuyor da, bizde neden oluyor?

Bir de Eskişehir yoluna hız sınırı 70 km koymuşlar, şaka gibi. İnsanlar zaten şehir trafiğinden biran önce kurtulalım diyor ve tam rahatlayacakken bir daha bu mobese kameraları yüzünden yavaşlamak zorunda kalıyorlar ve burada da bu sefer ayrı bir trafik oluşuyor.

Sn. Yetkili insanlarımız, lütfen bu konuda ivedilikle bir çözüm üretilmesi lazım. Eğer bu metro planlandığı gibi zamanında bitmiş olsaydı sanırım bu trafik biraz daha çekilir hale gelirdi. Ama bu sefer onun da 29 Ekim’e yetişmeyeceği konuşulmaya başlandı. Tabii o da insanlara arabalarını sattırmaz heralde sadece bazı insanlar arabalarını kullanmayıp metroyu kullanırlar diye ümit ediyoruz. Ama metro da olsa bu trafik sorununa uzun vadede bir çözüm olacağını düşünmüyorum açıkçası, yollar yetmiyor. Yeni yollar, alternatif güzerâhlar, üst geçitler, alt geçitler ve buna benzer tüm çarelerin düşünülmesi ve çözümlenmesi lazım.

Tabii o yönetim ve zihniyet oluşuncaya kadar, Allah hepimize sabır versin.

  • Blog Post: Trafikkggghhhhh …..! – http://t.co/3UEpAcCPmJ

    ankarablog

    24 Eylül 2013

  • Abi bugün ben de Eskişehir yolundaydım. Aynı trafiği yaşadım. Bence trafik bu 70 km hız sınırı tabelası yüzünden sürücülerin frene basması ile oluşuyor. İnsanlar normalde 100-110 la giderken orada yavaşlıyorlar ve yığılma oluşuyor.

    HalisT

    25 Eylül 2013

Leave a comment  

+5=9 doğrulama işlemi*

name*

email*

website